Infantils 3-6, Nens 6-9, Nens 9-12

La rateta que llegia a l’escaleta

Una vegada més recorro a Vivim del cuentu i els seus Contes desexplicats per mostrar-te una història de sempre reescrita d’acord a l’actualitat i amb un toc d’humor. (Recorda tots els que ja estan publicats aquí, aquí, i aquí)

La rateta que llegia a l’escaleta comença com sempre amb la rateta que escombrant i escombrant es troba un dineret, però no compra un llacet per a ser la més bonica de la contrada, si no un llibre! Perquè a ella li encanta llegir i descobrir noves històries.

Així que quan arriba a casa s’asseu a l’escala i es disposa a llegir els llibres que s’ha comprat a la llibreria de la senyora Conill.

I se li comencen a acostar diversos animals que es volen casar amb ella. El gall, l’ase, el gos… però cap és bo per ella, ja que no els agrada llegir, o ho fan ben poc!

Fins que passa per allà un ratolí amb el cap baix, tot despistat perquè està absorvit pel llibre que s’està llegint. Aquest! Aquest, és el que vol la rateta per a ella! Un bon fadrí que comparteixi la seva afició per la lectura!

Així compartint lectures, la rateta i el ratolí es van casar i van fundar una biblioteca on podien compartir la seva afició amb tothom que volgués!

És una història genial que fomenta la lectura entre els petits i ens desfà dels mites de bellesa per agradar a una parella, posant ènfasi que l’important és tenir coses en comú.

Com ja saps el grup de contacontes Vivim del cuentu, col•labora amb joves il•lustradors catalans per a les imatges dels seus contes, i en aquesta ocasió la il•lustradora és Marta Munté .

Quin creus que serà el proper Conte desexplicat que trobaràs a La biblioteca de la Lia?

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )