Infantils 3-6

El rei de la casa

Amb la meva última visita a la biblioteca municipal, vaig descobrir una autora i il·lustradora magnífica que no havia sentit mai, Marta Altés (perdona la ignorància, Marta).

Dins la secció de contes sobre emocions en vaig trobar tres d’ella, i vaig quedar enamorada dels seus dibuixos a simple vista, però quan els vaig començar a fullejar, em vaig adonar que no era només la imatge el que em captivava, si no també el contingut dels contes, i de quina forma tan especial explica diferents emocions en diverses situacions.

img_6802

Avui us porto el primer que vaig descobrir, El rei de la casa, que no és cap altre que el Gat. El gat és feliç, viu amb els humans, que li proporcionen tot el que necessita, és taaaan bufó. Dorm quan vol, menja quan vol, li fan carícies quan vol…. Però un dia, arriba a casa un nou membre: el Gos. El gos moltesta molt, embruta i fa pudor. No li agrada gens al gat aquest canvi a la seva familia.

img_6805

El gat desitja amb totes les seves forces que el gos marxi de casa, i el seu desitg es veu complert, el gos marxa amb l’amo per la porta de casa… oh! que bé està el gat altra vegada sol a casa, quina tranquil·litat, quina calma… però potser massa calma, no? Potser el troba a faltar una mica a aquell ésser empipador… i just quan li vénen aquests pensaments al cap, arriba el gos a casa del seu passeig! Com s’han  trobat a faltar! Encara que a vegades és molest, segur que poden compartir llar.

img_6809

Un conte ideal en l’arribada dels germans a casa. Personalment em sembla molt bona idea utilitzar la metàfora, ja que a vegades hi ha nens que quan el conte és més real,  i els protagonistes són nens, reaccionen amb rebuig, els és violent, ja que els jutja els comportaments de forma molt directa, en canvi, en aquest conte ells es sentiran identificats però no de forma brusca i pot ser que l’acceptin millor, i entenguin la situació de forma més assertiva.

Marta Altés és una il·lustradora que va anar a estudiar un màster a la Universitat de Cambridge i allà s’hi va quedar, inclús fent de mestra a la facultat. Segons ella la idea de fer contes integrals, no només il·lustrar-los, li va venir en el màster i amb només dos anys ja havia publicat 3 contes. La Marta escriu els contes originàriament en anglès, però les seves obres estan traduïdes a infinitat de llengües, entre les quals hi ha el català, la seva llengua materna. Com ja sabeu La biblioteca de la Lia, en principi recull llibres escrits originàriament en català, però en el cas dels contes de la Marta Altés, al ser ella catalana, i tenir-los disponibles en català, en fem l’excepció.

Aquí podeu veure una entrevista que li van fer al programa Caràcter de Tv3 fa uns anys.

Quins llibres de la Marta Altés coneixes? En té un piló!

Un pensament sobre “El rei de la casa”

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )